Saturday, January 17, 2009

einde IVN cursus

f3.5 1/250sec 50mm iso100

Vandaag hebben we de laatste dag gehad van de cursus basisfotografie bij het IVN welke Mathy en ik hebben gegeven. Eerst werden de ingezonden foto's besproken en daarna macro fotografie in de praktijk. Ton had een reproductiestandaard meegebracht en 2 daglichtlampen. Hier kun je je camera opschroeven en krijg je een soort microscoop, nu dan een macroscoop, ja, dat is wel en leuke naam hiervoor. Heel even heb ik er mijn camera opgeschroefd want het gaat uiteindelijk om de cursisten. Een briefje van 5 euro eronder en snel een foto gemaakt om uit te proberen. Een diafragma van 3.5 geeft erg weinig scherpte diepte, dat is goed te zien aan deze foto. Een klein kreukje in het briefje geeft al meteen onscherpte. Verder waren er verschillende bureaulampen op tafels gezet waar men met statief of rijstzak als ondersteuning voor de camera aan de slag ging. Spullen om te fotograferen waren er genoeg voorhanden, van veren tot sierraden. Het ging natuurlijk om het detail en de scherptediepte die je kunt bereiken. Ik denk dat wij de resultaten niet meer te zien krijgen maar ik verwacht dat er weer mooie foto's zijn gemaakt.

No comments:

Post a Comment

Laat gerust een reactie achter.