Saturday, April 25, 2009

25 jaar


Als je dit ziet kan het van alles betekenen. 25 jaar...leeftijd? Helaas niet, dat was eens lang geleden. Gisteren werd bij Heijmans gevierd dat ik 25 jaar in dienst ben. Het is eigenlijk al bijna 26 jaar maar dat maakt verder niet uit. Samen met 2 mensen die in de VUT gingen en nog een persoon die er net zo lang is als ik werd ons een receptie aangeboden. Natuurlijk werden er veel lovende woorden over ons uitgestrooid, da's wel leuk want dat gebeurd niet iedere dag, ha ha. Tijdens de receptie heb ik een boek overhandigd aan onze directeur, Miel van Hutten. Dit boek bevat foto's welke ik heb gemaakt voor Heijmans in 2007 en 2008. Miel was aangenaam verrast door het fotoboek, sterker nog, hij was zelfs héél enthousiast. Wat ik toen nog niet wist is dat hij zelf ook een fanatiek amateur fotograaf is. En de overeenkomsten zijn nog groter want hij fotografeerd met dezelfde spullen als ik. Hij heeft ook een Olympus E-3. Maar er is toch wel een verschil, de lens die ik al zo lang op mijn verlanglijstje heb staan heeft hij wel. Dat is de Zuiko 7-14mm. Ik mag deze lens een keer uitproberen heeft hij mij beloofd. Ik hik namelijk nog tegen de aanschafprijs aan. gebruik ik hem daarna wel genoeg om deze prijs te rechtvaardigen. Een leuke bijkomstigheid van het 25 jarig jubileum is dat er ook een leuke envelop aangeboden werd. Misschien dat ik deze lens nu wel aanschaf. Maar dan niet voordat ik hem eerst heb uitgeprobeerd. Terug naar gisteren. Na de receptie werd ons een diner aangeboden in restaurant Ons Kabinet in Vught. Op de foto zie je een mooi opgemaakt bord, dit was het dessert dus het laatste gerecht van die avond. Even later maakte ik ook nog de blunder van de dag. Miel wilde namelijk dat ik nog iets in het fotoboek zou schrijven. Dat kwam nogal onverwacht. Dan komt ook nog iedereen om je heen staan om te kijken wat ik dan in dat boek zou gaan schrijven. Maar door al het alcohol gebruik was ik niet meer zo snel in het bedenken van een tekst. Terwijl ik de eerste zin aan het schrijven was ben ik al verder in gedachte bezig met de volgende regel. Dan maak ik een joekel van een spellingfout. Een pen is geen tekstverwerker, je kunt niet herstellen. Wat er staat, staat er. Tja...

1 comment:

Laat gerust een reactie achter.