Saturday, May 09, 2009

Wij komen alleen maar foto's schieten.

1/100sec. f3.5 46mm iso500


1/8sec. f4,5 14mm iso400

Eenmaal binnen bleken we niet alleen te zijn. Nu had ik verwacht dat we wel meer fotografen zouden kunnen tegenkomen. Maar wij waren de enige die er waren om foto's te schieten. We kwamen gevaarlijk uitziende mensen tegen die een geweer in de hand hadden. Eerst dacht ik aan paintballen. Maar toen even later een eindje van mij vandaan bovenin een ruit sneuvelde wist ik dat dit geen paintballen waren. De lui waren met scherp aan het schieten. Toen we ze tegen kwamen probeerden we te vragen wat dit voor geweren waren. Maar ons Frans is niet van dien aard dat we hier aan uit kwamen. Een biertje bestellen op een terras is geen probleem maar dit is toch iets anders. Het waren in ieder geval geen luchtbuksen. Die kunnen maar 1 schot lossen en dit ging van ratatatatatata. We konden wel begrijpen dat ze het geen probleem vonden als we foto's maakten van hen. Dit vond ik eigenlijk nog leuker dan het gebouw fotograferen. En als we dicht bij hun stonden schoten ze in ieder geval niet op ons. Maar ze schoten op elkaar in groepjes van 2. Dus was het toch opletten. Wij komen om foto's te maken en we laten ons niet tegenhouden nu we zover zijn. Nog vele malen zagen we kogel(tjes)? inslaan maar wij zijn niet geraakt. Op de terugweg hebben we ook de stijle hellingen zonder vallen overwonnen. Maar als we bijna beneden zijn, begint plotseling een man naar ons te schreeuwen. Volgens hem liepen we door zijn tuin. Volgens mij liepen we gewoon door troep en rotzooi maar het was blijkbaar zijn tuin. Hij verdween even en kwam plotseling terug met een hond. Die liet hij op ons los. Het was een soort hond die bij ons een muilkorf om moet. Blijkbaar lust hij geen goedwillende Nederlandse fotografen want hij beet ons niet. Tegen de man begonnen we Nederlands te praten en dat kon hij op zijn beurt weer niet. Hij riep de hond terug en gaf het op. Het heeft toch geen zin om tegen mensen te schelden die je niet verstaan. Als dat altijd zo gaat weet ik niet of urban fotografie mijn hobby zal worden.

No comments:

Post a Comment

Laat gerust een reactie achter.