Monday, August 24, 2009

Freek in Lierop

1/250sec. F/4 200mm iso250

In Nirwana (Lierop) zijn al vele, vele artiesten geweest. Maar dan zijn het overwegend muzikanten. Gisteren was Freek de Jonge op het jaarlijkse tuinfeest. Niet als cabaretier maar als zanger. Liedjes uit het Nederlands Hoop tijdperk en wat nieuwer werk. Het was wel duidelijk dat Freek het Lieropse publiek niet kent. Voor het publiek is het tuinfeest een treffen met oude bekenden die ze dan ook meestal maar eens per jaar zien. Dus wordt er heel veel gepraat. Daarom maakte Freek de opmerking "kunnen jullie mij horen.......ik jullie wel". Even was ik bang dat hij er mee wilde stoppen, maar zijn opmerking kwam wel aan. Het publiek werd enthousiaster dus Freek bleef. Omdat ik vooraan stond kon ik nog wel een opmerking horen, "weer iets geleerd". Dat zal wel inhouden dat dit tevens de laatste keer is geweest dat we hem in Lierop hebben gezien. Freek, kom volgend jaar toch maar naar Lierop. Niet als artiest maar om een pilsje te komen drinken en lekker te ouwehoeren, best gezellig.

1 comment:

  1. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ach aan de andere kant zal hij een flinke prijs vragen. Hij hoeft er eigenlijk niets om te geven. Anderzijds, veel nieuwe energie krijg je er niet van als je niet gehoord wordt en geen response krijgt...

    ReplyDelete

Laat gerust een reactie achter.