Thursday, September 17, 2009

De natuur komt naar mij....

F/22 1/100sec. 50mm iso160 flash

F/8 1/30sec compact camera

Eerder schreef ik dat ik eigenlijk te weinig in de natuur kom om er beestjes te fotograferen. Maar nu blijkt dat ik ook gewoon thuis kan blijven. Vanavond zat er op de terrastafel een klein sprinkhaantje. Net als bij de rups moet ik daar natuurlijk proberen een leuke foto van te maken. Ik hoefde helemaal niet snel te zijn want hij bleef maar rondhuppelen en springen. De macro lens weer opgeschroefd en dan zo close mogelijk zien te komen. Het enige nadeel was dat het inmiddels donker begon te worden en de flits erop moest. Dan ben ik hem plotseling uit het vizier verloren. ik zag hem niet meer. Einde fotoshoot dacht ik nog. Maar dan bleek hij op de camera te zitten. Op tafel staat een vetplantje dat ik naast de camera hield. Dat vond hij (of zij) blijkbaar toch leuker dan de camera want hij sprong over. Rest nog het afwachten tot de compositie mooi is. Dan alleen nog proberen scherp te stellen op zijn kleine ogen en de foto is daar.

No comments:

Post a Comment

Laat gerust een reactie achter.