Friday, December 25, 2009

Kerstdiner


Ons kerstdiner hebben we een dag eerder gehad. Normaal doe je dat op 1e kerstdag. Zoals ik al eerder heb verteld in dit blog hebben we een kok in huis. Kevin moet op 1e en 2e kerstdag werken in restaurant de Eetkamer. Daarom heeft hij het kerstdiner voor ons een avond eerder gekookt. Maar liefst vijf gangen was het diner groot. Tussendoor even snel een foto van ieder gerecht gemaakt. Bovenstaande gerecht betaat uit groene asperges, kabeljauw omwikkelt met rauwe ham, met bovenop zoete aardappel en afgemaakt met een sausje van citroenmayonaise. De foto's moesten snel worden gemaakt want het is zonde om het eten koud te laten worden. Het enige licht wat ik heb gebruikt is de flitser op de camera, gebounced via het plafond. Hier heb ik gekozen voor de Zuiko 50mm lens. In de planning staat nog een kookboek van Kevin, dan zal ik me eens wat verder verdiepen in het fotograferen van eten. Moet lukken met betere belichting.

No comments:

Post a Comment

Laat gerust een reactie achter.