Wednesday, February 17, 2010

Ziekenhuis


Terwijl de meeste mensen carnaval vieren of op wintersport gaan lag ik dit jaar in het ziekenhuis. Enkele stukjes van mijn rechterlong afhalen om te kijken wat er precies aan de hand is. Na de operatie lig je dan letterlijk vast, je kunt nergens heen vanwege de diverse spullen die op je lichaam zijn aangesloten. Ook al lig ik dan in het ziekenhuis, foto's maken kan toch nog steeds. Dat is het voordeel van een compact camera, je kunt deze overal mee naar toe nemen. Het bovenste apparaat is van de infuusregeling (aangesloten op arm). Het onderste de pomp voor de pijnstilling (aangesloten op rug). Daarbij is er nog een drain aangesloten op één van de drie operatie openingen. En dan nog een slang voor de urine afvoer. Je kunt écht geen kant op als je daar dan ligt. Carnaval volg ik intussen gewoon op tv.
Onderste foto: Als er dan een röntgenfoto moet worden gemaakt is het blijkbaar het handigste om de apparatuur naar de kamer te laten komen. Het boveneinde van het bed rechtop en achter mijn rug de gevoelinge plaat gezet. Ik had een deal gesloten met de röntgenlaborante, zij maakt een foto van mijn binnenkant en ik een van haar buitenkant.

  

No comments:

Post a Comment

Laat gerust een reactie achter.