Saturday, March 13, 2010


Gisteren had ik de flitsset opgehaald in de winkel die we met de fotoclub hebben aangeschaft. Dan wil je natuurlijk ook even een en ander uitproberen. Dat "even" kun je wel vergeten. Het is nog een heel gedoe voordat 1 lamp staat. Mede door de softbox die in elkaar gezet moet worden. Ik heb het maar bij 1 lamp gelaten omdat de ruimte in mijn woonkamer niet zo heel groot is. Het enige wat ik zo snel bij de hand had was een bos bloemen, van Heijmans gekregen omdat ik nog steeds ziek thuis ben. Ik wilde fotograferen met mijn 50mm macro lens en met een zo klein mogelijk diafragma om zoveel mogelijk scherptediepte te krijgen. Op half vermogen kon ik diafragma 22 en een sluitertijd van 1/50 sec. bereiken. Dat is ideaal. Voor deze foto's heb ik alleen het hoofdlicht gebruikt, dus ook geen refectie scherm of andere lichtbronnen. Hoeft ook niet zoals blijkt uit deze foto's.

1 comment:

  1. Hoi Peer,

    Ik heb mijn antwoord onder jouw berichtje gezet, zo heeft iemand anders er misschien ook nog iets aan ... :-)
    Prachtig gelukt, die zonnebloemen!
    Groetjes, Elina

    ReplyDelete

Laat gerust een reactie achter.