Friday, February 18, 2011

Volle maan


Enkele keren per jaar is het écht helder tijdens volle maan. Dat is ooit in de ochtend als je onderweg bent naar het werk. Een enkele keer is het avond zodat ik de tijd heb om de maan te fotograferen. Gisteren was zo'n avond. Dan wil ik toch even van de gelegenheid gebruik maken om dit veel bezongen rondje aan de hemel vast te leggen. Het is mogelijk om uit de foto uit de hand te maken. Deze keer heb ik toch even het statief opgezet om er zeker van te zijn de maximale scherpte eruit te halen. Nu komt het voordeel van het 4:3 systeem van Olympus naar voren. Omdat tov full frame de brandpuntafstand verdubbeld wordt. Ik heb deze foto genomen op 200mm met daarbij een 2x converter. Met een full-frame zou dit 400mm opleveren. Nu is dat 800mm. Daarna is de foto nog iets gecropt. De foto heb ik omgzet naar zwart/wit. Er zit wel iets kleur in de maan, maar niet veel. Alleen iets oranje-geel, dat kun je dan nog iets versterken in de nabewerking maar ik vond het er niet mooier op worden.

No comments:

Post a Comment

Laat gerust een reactie achter.