Tuesday, November 11, 2008

Cursus fotografie

1/1000sec. f5.6 200mm iso100

We zijn bij Fotokring Beeldhoek benaderd door het IVN Asten met de vraag of er mensen bereid zijn om en (beginners) cursus fotografie te geven. Mathy en ik zullen dit gaan doen. De cursus zal uit drie delen bestaan. De eerste avond zullen we het diafragma, sluitertijd, scherptediepte en iso waarden behandelen. Om de cursisten voorbeelden te laten zien ben ik in mijn archief naar geschikte voorbeelden aan het zoeken. Dit is een tijd verslindend karwei. Maar ook wel leuk omdat je foto's tegenkomt die je allang bent vergeten. Tjonge wat maak je toch veel foto's in dit digitale tijdperk. Ik fotografeer pas sinds 2002 digitaal maar als je deze foto's zou afdrukken denk ik dat mijn zolder te klein zal zijn. Terwijl de foto's van mijn toch al niet korte leven in totaal slechts een stapeltje fotoalbums van zo'n 60 cm hoog is. Ik zal er toch eens aan moeten om de digitale foto's te gaan sorteren, dwz de slechte foto's scheiden van de iets betere. Zo kwam ik bovenstaande foto tegen waar ik meteen toen ik hem terugzag iets voelde wat moeilijk te beschrijven is. Hoort hij dan bij de betere foto's? Ik denk het wel, ik ben er nu in ieder geval zuinig op.

No comments:

Post a Comment

Laat gerust een reactie achter.