Saturday, January 31, 2009

Bananasplit

1/20sec f/2.8 7mm iso100 Olumpus mju810 (compactcamera)

Nettie (mijn vriendin) is fan van Frans Bauer. Daarom is zij vrij goed op de hoogte wat er allemaal speelt rond Frans. Zo wist ze dat ze zich kon opgeven om opnames bij te wonen van Bananasplit. En daarna de vraag of ik mee wil gaan. Ik vindt alles prima als ik maar foto's kan maken. Maar in een televisie studio foto's maken tijdens de opnamen mag nu eenmaal niet. Ik zou geen knip voor mijn neus waard zijn als ik het toch niet zou proberen. Dan kun je niet met een spiegelreflex binnen komen lopen, maar een compactje heeft bijna iedereen bij. Vóórdat de opnames begonnen werd er ook lustig op los gefotografeerd, en iedereen natuurlijk flitsen. Da's jammer van de foto's want dat wordt niets. Nu was het de kunst om tóch een foto tijdens de opnames te maken zonder meteen de studio uitgekegeld te worden. Want het barst er van de camera's en er zijn er continue wel enkelen op het publiek gericht. Deze foto heb ik gemaakt toen er juist op een groot scherm een filmpje is vertoont. Jammer dat Patrick Kluivert net omgedraaid zit. Hij was op dat moment de gast die bij Frans aan tafel zit. Dit is een van de weinige foto's die gelukt is. Want om met een compactcameraaatje met 1/20 sec. foto's te maken is erg lastig. We hebben de opnamen van 2 afleveringen meegemaakt. Tijdens de eerste opnamesessie kon ik écht geen foto's maken omdat we op de eerste rij zaten. Later iets hoger op de tibune lukte het wel al is de afstand dan wel wat groter.

No comments:

Post a Comment

Laat gerust een reactie achter.