Wednesday, February 04, 2009

Someren project

1/80sec. f/3.5 14mm iso100

Al eerder heb ik van dit onderwerp foto's gepost. Afgelopen donderdag zijn er 2 dames van de kunstcommissie komen kijken naar foto's bij de fotoclub. Deze dames zijn ingehuurd door de gemeente Someren om de geplande tentoonstelling in het gemeentehuis in te richten. Zij selecteren ook de foto's welke er komen hangen. Over 1 van de foto's van de silo's waren ze zacht uitgedrukt héél enthousiast. Deze foto staat trouwens (nog) niet op het blog. Die bewaar ik nog even tot de tentoonstelling loopt. Maar ik ben vanwege de reacties van hen nog even mijn foto's doorgelopen. Nu even wat uitleg over de bovenstaande foto. Dit is géén HDR foto al lijkt het er wel iets op. Ik had gewoon geluk met het licht en de bewolking. Dit geluk heb ik een beetje geholpen met Lightroom en Photoshop. Dat wil zeggen, de aanwezige kleuren in de bewolking iets versterkt alsmede het contrast. Het licht ietsje versterkt in de silo's. Omdat de foto op 14mm is genomen hellen de silo's naar elkaar toe. Dit heb ik in Photoshop verholpen door de foto recht te zetten met "distort", hiermee vervorm je de foto normaal. Maar als je een grid over de foto projecteerd kun je gebouwen en in dit geval de silo's ook rechtzetten.

No comments:

Post a Comment

Laat gerust een reactie achter.