Saturday, February 07, 2009

Rondje Nederland

1/30sec. f/22 14mm iso640

De hele dag stond vandaag in het teken van een nieuwe lens. Een man uit Friesland zocht via marktplaats een Zuiko 50-200 lens. Deze lens heb ik en ik wil deze lens inwisselen voor de SWD uitvoering. Via mail heb ik contact gezocht met deze man. Hij bleek later een leuke huisarts te zijn in Makkinga. Ik vertelde hem waarom ik mijn lens van de hand wil doen en hij vond voor mij de lens die ik zocht bij Konijnenberg in Den Ham. Tweedehans welliswaar maar dat maakt niet uit. Als ik toch vanuit lierop naar Den Ham moet voor die lens kan ik ook wel even over Friesland rijden om hem mijn lens te laten zien, voelen en uitproberen. Want ik wil wel eerlijk handelen, ik kan wel zeggen dat de lens 100% in orde is maar ik heb liever dat hij dat zelf constateert alvorens tot een deal te komen. Harry, veel plezier ermee. Gisteravond heb ik nog even gezocht op internet en kwam erachter dat het prijsverschil (nieuw) tussen de hoogste en laagste prijs maar liefst 500 euro is. Ik kon bij Camera Express een nieuwe kopen voor 94 euro meer dan de gebruikte bij Konijnenberg. Dus denk ik dat er wel iets te handelen valt bij Foto Konijnenberg. Vanuit Friesland naar Den Ham gereden, anderhalf uur gewacht voordat ik aan de beurt was. Prijs is prijs werd mij verteld, dus niets te handelen. Goed, dan maar naar Camera Express in Capelle aan de Ijssel. Daar heb ik een nieuwe Zuiko 50-200 SWD gekocht inclusief 2 jaar garantie. Uiteindelijk iedereen tevreden. Nog even over Asten om wat spullen af te leveren voor Mathy die ik voor hem heb meegebracht vanuit Foto Konijnenberg. Uiteindelijk stond de kilometerteller stil na 632 kilometer. Tja, je moet er wat voor over hebben.

No comments:

Post a Comment

Laat gerust een reactie achter.