Saturday, March 21, 2009

Tone mapping 2


Op was zoek naar een geschikte foto voor een nieuwe tone mapping. Dit is een foto die me al lang heeft geboeid. Een typische straatfoto. Dit is in Luik, de foto is al een tijdje geleden gemaakt. Het moment van afdrukken is eigenlijk nét ietsje te vroeg. Liever had ik wat meer paraplu in beeld gehad (rechts). Maar ik had helemaal niet gezien dat er iemand aan kwam lopen. Ik vond de foto altijd iets hebben maar niet goed genoeg om af te drukken. Nu in deze bewerking vindt ik hem wel af. Wat spreekt mij dan aan zul je je misschien afvragen. Ten eerste de sfeer, het grauwe en bijna vervallen buurtje. En als je wat langer naar deze foto kijkt wordt je fantasie geprikkelt. Het moment...de vrouw achter dat traliehek, waar kijkt ze naar? Het licht en de kleuren van haar kleding die terugkomen in de rechterkant van de gevel geven de foto voor mij nét dat beetje extra. Heb ik dat alleen?

3 comments:

  1. De Tone Mapping is goed gelukt. Ik vond die vrouw achter het hek een mooi detail.

    ReplyDelete
  2. signed to your rss

    ReplyDelete

Laat gerust een reactie achter.