Saturday, May 16, 2009

Fototentoonstelling gemeentehuis Someren


Bovenstaande foto: opening door wethouder Martien Kusters.
Vandaag was het zover. De foto tentoonstelling is geopend. De gemeente Someren heeft ons (fotokring Beeldhoek) vorig jaar benaderd om foto's te maken van Someren, en dan met name de gemeentelijke inbreng. Ik heb meerdere malen geschreven over dit 'moeilijke project'. Ik ben enkele keren een beetje van het concept 'close' afgeweken. Achteraf hebben meerdere mensen dit gedaan en ik mag wel zeggen dat het een succes geworden is. Best wel trots kan ik zijn op het feit dat 3 van mijn foto's zijn uitverkoren door de kunstcommissie om extra groot (1,5 meter) in het gemeentehuis te hangen. De tentoonstelling blijft een heel jaar te bezichtigen. Na de diverse toespraken vandaag was er gelegenheid om de foto's te bekijken. Ik heb nog niet alles gezien omdat ik bij het punt aan kwam waar de wijn en een biertje klaar stond. Morgen tijdens de open dag in het gemeentehuis nog maar even terug om de rest te bekijken. Na de tentoonstelling ben ik nog op bezoek geweest bij oud fotoclub lid Bets en haar vriendin Anne. Bets heeft een visuele handicap wat haar enkele jaren geleden dwong om afscheid te nemen van de fotoclub. Maar Bets maakt nog steeds foto's en van die foto's maakt ze powerpoint presentaties. Ongelooflijk knap. En haar foto's mogen er nog steeds zijn. Wat hebben wij het dan gemakkelijk. Daar sta je normaal niet zo bij stil.

Een van de foto's die in het groot zijn afgedrukt is van de Vendrig silo's op het industrieterrein in Someren.

1 comment:

  1. Dag Pe(t)er,
    leuk om je vandaag letterlijk en figuurlijk in beeld (lees in de kijker) te hebben gekregen. Genoten van jouw foto's en gezelschap.
    Bets heb ik net jouw blog voorgelezen, ze genoot er duidelijk van.
    Wel te rusten en wellicht tot ziens,
    Anne

    ReplyDelete

Laat gerust een reactie achter.