Saturday, June 20, 2009

Utrecht, Rabobank


Donderdag en vrijdag ben ik twee dagen in Utrecht geweest om mijn collega te vervangen. Hier is men bezig een nieuwe toren bij het al niet kleine complex van de Rabobank te bouwen. Mijn collega Hans die op de rechtse kraan werkt had ik beloofd om een foto te maken van de toren met natuurlijk de kranen. Deze foto heb ik gemaakt vanaf de contragiek van een andere torenkraan. Ik sta hier met de camera ongeveer op 54 meter. De rechtse kraan op de foto heeft een haakhoogte van 126 meter. De linkse kraan is 117,5 meter onder de haak. Dan staat er nog een topkraan links onder op zo'n luttele 15 meter. Fototechnisch was het niet eenvoudig om alles in het juiste perspectief te krijgen. Deze foto is opgebouwd uit 6 verschillende foto's. Eigenlijk had ik 12 foto's moeten maken. Twee keer 6 foto's naast elkaar van onder naar boven. Maar of mijn computer dat nog kan verwerken? Deze foto is in PSD formaat al 593 MB groot. Bij het stitchen van de foto's is de bovenkant en onderkant breed en in het midden smal. Daarom heb ik de foto moeten croppen zodat er een flink gedeelte wegvalt. Waarschijnlijk zal ik hier niet meer terugkomen anders zou ik het nog eens proberen over te doen.

No comments:

Post a Comment

Laat gerust een reactie achter.