Friday, July 17, 2009

Rabobank kalender 2010

F5 1/100sec 79mm iso100

Wij van fotokring Beeldhoek Asten/Someren en Optica Deurne zijn weer benaderd door de Rabobank om foto's te maken voor de kalender 2010. De kalender van de Rabobank 2009 is ook voorzien door ons van foto's. De foto's voor 2009 waren een stuk makkelijker te maken (mensen aan het werk). De foto's die we nu aan het maken zijn geven meer problemen. Het onderwerp is jeugd en jongeren. Makkie hoor ik je denken. Maar dat wordt anders als je weet dat we van ieder kind dat we fotograferen de toestemming moeten hebben van de ouders. Dus zomaar ergens in het wilde weg mooie foto's maken van kinderen is er niet bij. Je hebt dan tenslotte geen idee wie de ouders zijn. Dan maar bekenden. Maar dan nog is het niet makkelijk. Zeker niet als ik zoals bij bovenstaande foto er dieren bij gaat betrekken. Een kind is al moeilijk te sturen, en een puppy is helemaal niet te bewegen tot iets wat ik wil. Maar de foto moet wel spontaniteit uitstralen. Begin er maar aan. Maar hoe moeilijker de uitdaging, hoe interessanter ik het vindt. Ik had in gedachten een close-up foto van de puppy die het gezicht van Amoy likt. Dat is dus niet gelukt. Deze foto komt er het dichtst bij. Hij vertikte het alleen om te likken. Even later begon hij wel mijn gezicht af te likken. Pfff.

No comments:

Post a Comment

Laat gerust een reactie achter.